سئو چیست؟ چرا باید به سئوی سایت اهمیت بدهیم؟
نوشته شده توسط : ساحل

عبارت سئو (SEO) از کلمات Search Engine Optimization گرفته شده است و به معنی “بهینه سازی برای موتور جستجو” می‌باشد. سئو به قصد بهبود عملکرد یک وبسایت بر پای بست، استاندارد های موتورهای جستجو است. هنگامی که یک وبسایت با استاندارد های موتور های جستجو منسجم باشد، آن وبسایت در صدر جستجو ها پیمان خواهد گرفت و این به معنی افزایش بازدید سایت است. فاکتور های مختلفی از دسته به کارگیری لینک ها، تصاویر مرتبط، واژه ها کلیدی پسندیده و… در سئوی یک وبسایت نشان گذار هستند.

به طور کلی می‌توان گفت سئو به گردآور تکاپو هایی گفته می‌شود که ما انجام می‌دهیم تا وبسایت خویش را در صدر نتایج جستجوی گوگل مشاهده کنیم. علاوه بر این از آنجایی که سیاست های گوگل با خواسته های کاربران اینترنت همسو شده است، می‌توانیم بگوییم که چیدمان متن ها، فونت، نما سایت و قدرت متن های یک سایت نیز در سئوی آن تاثیر گذار است.

اهمیت سئو در چیست؟
اکثر کاربران اینترنتی محتوای باره احتیاج خود را از راه موتور های جستجو پیدا می‌کنند. در این بین گوگل از اهمیت بسیار فوقانی برخوردار است چرا که اکثر کاربران اینترنتی در ایران از این موتور جستجو استفاده می‌کنند. با به کارگیری تکنیک های سئو، یک شرکت می‌تواند محصولات و محتوای خویش را به کاربران زیادی نمایش دهد که این به معنی تبلیغ از راه سئو می‌باشد. به کارگیری این گونه تبلیغ زیاد مفید است زیرا هزینه های تبلیغاتی یک کمپانی را لغایت اندازه زیادی کاهش می‌دهد. وانگهی با توجه به اینکه اکثر انسان ها از اینترنت به عنوان یک منبع مهم و قابل اعتماد استفاده می‌کنند، تبلیغات از طریق سئو و موتور های جستجو مایه بازدید اغلب نسبت به سایر طریق های تبلیغاتی می‌شود. تجربه نشانه دیتا که جذب بازدید کننده از طریق گوگل باعث موفقیت تضیمن شده یک شرکت می‌شود.

هدف سئو چیست
هدف سئو کمک به وبسایت ها برای بدست آوردن جایگاه نخست نتایج جستجوی گوگل و سایر موتور های جستجو است. هنگامی که یک وبسایت بتواند در صفحه اول جستجوهای گوگل قرار بگیر بخت اکثریت برای دیده شدن خواهد داشت و این طور بازدید کنندگان افزایش خواهند یافت. هرچه بازدید یک وبسایت بیشتر باشد، محصولات آن سایت اغلب دیده خواهند شد و درنتیجه فروش محصولات افزایش خواهد یافت و این به معنی هوده آوری بیشتر است. بعد به طور کلی می‌توان گفت که هدف اصلی سئو ارتقاع سطح یک کمپانی است. لازم به بیان است که کمپانی حتما نباید محصولاتی را به فروش برساند تا به درآمد برسد، بلکه بعضی از کمپانی ها از طریق فرآوری محتوای علمی و آموزشی نیز به درآمد می‌رسند.

تمام وبسایت ها متعاقب رسیدن به صدر نتایج گوگل هستند. این سوژه از این جهت اهمیت دارد که تقریبا 60 درصد کاربران اینترنت روی سه نتیجه اول جستجو های گوگل کلیک می‌کنند. حدود 37 درصد از این افراد روی نتیجه نخست جستجوی گوگل کلیک می‌کنند. همانطور که پیداست وبسایتی که بتواند به جایگاه نخست نتایج جستجوی گوگل برسد می‌تواند بازدید اکثریت داشته باشد و این یعنی رشد اغلب و درآمد بیشتر. اهمیت سئوی یک وبسایت در اینجا نمودار می‌شود.

معیار های گوگل برای افزایش رتبه وبسایت
گوگل از حدود 200 گونه الگوریتم برای امتیاز دهی به وبسایت ها استفاده می‌کند. به عنوان نمونه گرد از الگوریتم های مترقی گوگل، RankBrain است که با به کارگیری آن رفتار کاربران سنجیده می‌شود و بر پای بست، آن سایت ها رتبه بندی می‌شوند. بر اساس این الگوریتم هنگامی که یک وبسایت در صدر جستجو های گوگل باشد ولی هیچ کاربری روی آن کلیک نکند یا شمار کمی از کاربران روی آن وبسایت کلیک کنند، گوگل امتیاز آن سایت را تفریق می‌دهد و در عوض امتیاز سایت های سایر که کاربر روی آنها کلیک میکند را افزایش می‌دهد.

یکی سایر از الگوریتم های گوگل برای امتیاز دهی، Dewell Time است. Dwell Time به مدت موعد حضور یک بازدید کننده در یک وبسایت لغایت جستجوی مجدد او در گوگل اشاره دارد. این یعنی هنگامی که یک بازدید کننده روی یکتا از نتایج گوگل کلیک میکند، گوگل مدت زمانی که آن بازدید کننده در سایت سپری می‌کند را اندازه میگیرد. چنانچه کاربر چند ثانیه بعد از اینکه به سایت وارد شد، از سایت خارج شود، گوگل متوجه خواهد شد که این سایت مناسب با خواسته کاربر نبوده است. درصورتی که این کار بدست کاربران دیگر نیز سپریدن شود، گوگل رتبه آن وبسایت را تفریق میدهد. ولی هنگامی که یک بازدید کننده وارد یک وبسایت شود و مدت زمان زیادی را در آن بگذارند، گوگل آن وبسایت را پسندیده می‌پندارد و امتیاز آن را افزایش میدهد.

مراحل بهینه سازی یک وبسایت
برای اینکه یک وبسایت از نظر موتورهای جستجو بهینه شده باشد باید سه عامل مهم را رعایت کند. این سه عامل باعث ترقی سایت شده و سایت شما را جزو نتایج اولیه گوگل پیمان می‌دهد. اولین فاکتور، بهینه سازی تکنیکال است و دو فاکتور دیگر سئوی تو صفحه ای و برون صفحه ای هستند که هر کدام را در ذیل روشنگری دیتا ایم. همه ی این کار و جنبش ها برای بالا بردن امتیاز سایت و درنتیجه دیده شدن در نتایج اولیه گوگل است. ما می‌توانیم امتیاز وبسایت خود را به دو طریق کلاه سفید و کلاه سیاه افزایش دهیم. هر کدام از دو عبارت یاد شده را در پایین توضیح داده ایم.

سئو تکنیکال
استاندارد سازی کدنویسی، رعایت اصول سئو در طراحی وبسایت و وانگهی Responsive کردن وبسایت از دسته موارد سئوی تکنیکال است. برای اینکه بتوانیم کاربران را به سمت سایت خود جذب نماییم باید پیش درآمد یک سایت زیاد نیرومند با طراحی بسیار زیبا داشته باشیم. در ضمن سایت باید دارای طراحی مشخص باشد الی هنگامی که یک کاربر وارد سایت می‌شود سردرگم نباشد. به طور نمونه استفاده از آنگونه بندی های مناسب، یکی از روش های سئوی تکنیکال است.

سئو تو صفحه چیست؟
سئوی درون صفحه ای یا On Page SEO به مجموعه کار و جنبش هایی گفته می‌شود که در عناصر داخلی یک صفحه وب انجام می‌دهیم تا آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنیم. از این کار و جنبش ها می‌توان به امنیت، دردسترس بودن، سرعت لود شدن، محتوای سئو شده و… اشاره کرد. شما می‌توانید مهار کامل On Page SEO را به دست بگیرید چرا که شما می‌توانید هر نوع تغییری را در متن، تصاویر، تگ ها و سایر عناصر سایتتان ایجاد کنید. تمام تغییراتی که در محتوای داخل سایت خویش ایجاد می‌نمایید، روی رتبه سایت شما نشانه گذار است. طریق های On Page SEO زیاد مهم هستند و باید به دقت رسیدگی شوند.

سئو برون صفحه چیست؟

سئو ( seo ) چیست؟ چرا باید به سئو اهمیت دهیم؟


بر خلاف سئوی تو صفحه ای که شما مهار کاملی بر آن داشتید، روش بهینه سازی برون صفحه ای یا Off Page SEO به تمام پیشروی کردن هایی که خارج از وبسایت شما سپریدن می‌شود، اشاره دارد. بهینه سازی برون صفحه ای در درجه اول روی شمار پیوند دهندگان (پیوند هایی که از سایت های سایر به سایت شما اشاره می‌کنند) متمرکز است و بعد از آن هر اقدامی که بیرون از وبسایت سپریدن می‌شود لغایت امتیاز آن بالاتر برود اشاره می‌کند. به عنوان نمونه هنگامیکه شما در شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام، لینک سایت خویش را قرار می‌دهید، به راستی شما در حال بهینه سازی خارج از صفحه ای هستید. Off Page SEO کارایی بسیار مثبتی بر روی امتیاز وبسایت ها دارد.

سئوی کلاه سیاه
این عبارت به تکنیک هایی اشاره دارد که با به کارگیری آنها می‌توان الگوریتم های موتورهای جستجو را به هدف افزایش رتبه، فریب داد. با استفاده از این تکنیک ها یک وبسایت در مدت سررسید بسیار کوتاهی به امتیاز فوقانی دست میابد اما این افزایش رتبه به بها نقض قوانین موتورهای جستجو است. این انحاء غیر اخلاقی محسوب می‌شوند و در صورتی که این نقض قانون توسط موتور های جستجو تشخیص دیتا شود، وبسایت متخلف جریمه خواهد شد و در برخی موارد مایه حذف دائمی آن سایت خواهد شد.

سئوی کلاه سفید
از نظر فنی این گونه از بهینه سازی به گردآور ای از تکنیک ها و طریق هایی که از قوانین موتور های جستجو پیروی می‌کنند اشاره دارد. در این طریق سئوکار با استفاده از تکنیک هایی که خود موتور های جستجو رهنمود داده است عمل می‌کند لغایت امتیاز وبسایت خود را بالاتر ببرد. در این طریق هیچ عملی خلاف قوانین موتور های جستجو صورت نمی‌پذیرد. در این طریق شدنی است افزایش رتبه یک سایت موعد بر باشد ولی از نظر گوگل یک پیشه لایق و اخلاقی به حساب می‌آید.





:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: